Argentina

7 april 2011 - Salta, Argentinië

Update..

Salta ben ik eigenlijk doorgereesd. De bezienswaardigheden zijn de tren a las nubes (trein naar de wolken, die uren duurt en door chili heenvoert en schitterend moet zijn, volgens de lonely planet zal het wel weer de hoogste geweldigste etc zijn). Ook is er een museum waar ijsmummies te zien zijn, oftwel pre-inca tijd jonge kinderen, maar het is soortgelijk als wat ik had gezien in Peru, dus dat sloeg ik over. Evenals de treinreis, die duur schijnt te zijn. Momenteel even opletten op extra uitgaven. De bus geboekt naar Cordoba en meegedaan aan witwaspraktijken. Wat?? ja daar komt ie dan. Alle banken en geldwisselkantoren waren dicht, want ik was vergeten dat het weer Siestatijd was. Omdat ik geen zin had om te wachten liep ik rond en ging ik in op.. pssssst, dollares.. Ik draaide me om en keek naar wtee mannetjes op een bankje die voor een bank zaten. Ik vroeg naar de wisselkoers, maakte een rekensommetje en dacht wel goede prijs te hebben en liep mee naar binnen. Naar binnen door een restaurant heen, naar een achterkamertje waar een dikke oude man met sigaret (geen sigaar) achterovergeleund zat te wachten. Hij leek bijna trots en wisselde mijn geld. Als je over het geld wrijft en het is niet glad is het meestal echt. Dus ik heb meegedaan aan illegale praktijken. foei.-

Verder is Salta een mooie stad, het wordt ook liefkozend Linda, de mooie genoemd. Mooie parken vol met bloemen en plambomen, schone en aantrekkelijke pleinen, kerken in suikerzoete kleuren en allerlei soorten winkels. Ik was meer benieuwd naar Cordoba dus besloot dan ook gelijk door te gaan, in een nachtbus. Op naar het volgende avontuur: werk zoeken in een vreemde stad, in een niet meer zo´n vreemd land, voor een mager salaris en waarschijnlijk op vreemde tijden.

Tot gauw, liefs Sarah

1. laura en hakan:
    7 april 2011
    hey pie,

heb je net een mail gestuurd om naar de verhalen en plannen te vragen en kijk nu net op je blog en zie dat het erop staat.voorheen kreeg ik altijd een mail als je wat nieuws op je blog hebt staan...vaag dus in het vervolg eerst je blog kijken en dan pas mailen haha.
    wat een goede met dat geld wisselen,straks hangt er achter de winkelruiten en poster met een foto van jou en de tekst WANTED ...haha
    xl
  2. Maarten:
    9 april 2011
    Hey Sarah!!
    leuk verhaaltje je andere verhaal ga ik morgen lezen want dat was echt een boek werk zag ik haha.
    Kon je nog aan werk komen via die man van het hostel?
    hopelijk word het wat, zou wel geweldig zijn toch als je daar een best goede leuke baan zou krijgen.
    Het valt me wel een beetje tegen dat die vent geen sigaar rookte dat hoort er toch eigenlijk wel bij dan he. had je niet iets van zenuwen toen je mee liep naar binnen?
    geniet en hopelijk heb je snel een baan.
    groetjes Mardi ;-)
  3. frits en Hanasje:
    9 april 2011
    Ha lieve Saar,

Wat een mooi verhaal. Je doet mee in het land waar je bent; ik kan mij dat best voorstellen.
    Zou leuk zijn als je werk vind.
    Op dit moment hangt er iemand in onze beuk om hem te korten aan alle kanten. Er kwam geen zon meer in de tuin.
    Straks spelen en morgen mniddag ook. Leuk.
    Misschien in juli een optreden in Frankrijk.
    Lieve schat geniet vooral!!!
    XXXXXXX Frits en Hansje.
  4. Bril:
    10 april 2011
    Ha Sarah,

Het is zondagochtend, schitterend weer beloofd het te worden. Vandaag viert Amy haar verjaardag. Dus dubbel feest dat het lekker weer is.

Ben na twee dagen werken nog niet geheel terug in mijn oude ritme. Zit nog veel "in mijn hoofd" bij de reis die we samen hebben gemaakt. Wanneer ik naar de foto's kijk dan beleef ik onze avonturen opnieuw.

Blij te lezen dat je onderweg bent naar Cordoba, of zelfs dat je er al zit. Laat gauw weten hoe Cordoba je bevalt. Hoop dat je snel werk kunt vinden dat leuk is en ook nog een beetje betaalt.

Dikke kus

5. arie:
    13 april 2011
    lieve sarah je verslag gelezen wat een wereld.hopenlijk vind je een leuke baan kun je daar wel wat verdienen of wordt het niet zo goed betaalt gaat dan maar een boek schijven dan ver dien je meteen veel geld ik koop dan je eerste boek.met mij gaat het voor uit dikke kus van je oma
  6. sarah:
    14 april 2011
    Hallo! even snel. ik heb werk, in een hostel, twee dagen op proef, voorlopig blijf ik dus hier. Het betaal ongeveer een zesde van een Nederlands loon, maar alles is hier goedkoper, dus zolang ik de huur, wat eten, spaans lessen kan betalen en wat zakgeld overhou ben ik een rijk persoon haha. Figuurlijk vooral. Het is fijn hier. Later een groter bericht. Liefs Sarah
  7. laura en hakan:
    14 april 2011
    ha pie,

goed om weer even wat van je te horen.
    wat fijn dat je werk hebt gevonden en het naar je zin hebt.
    tsja als je maar rond kan komen en een beetje geld overhoudt dan is het goed toch?!

ik kijk uit naar je grote bericht.
    xl
  8. Bril:
    15 april 2011
    Ha Sarah,

Goed gedaan meissie, je hoeft niet rijk te worden, zolang je er wat aan overhoudt is het toch prima. Met ons alles ok, dikke knuffel, ook van Amy.

Bril

p.s. reageer svp ff op mijn e-mails.
  9. frits en Hanasje:
    16 april 2011
    Ha Saar,

Gefeliciteerd met je baan! Helemaal te gek!!!!!!!!!
    Goed van je!
    Dikke knuffel!
  10. frits en Hanasje:
    24 april 2011
    Vrolijk Pasen! Knuffel, Frits en Hansje.
  11. Bril:
    24 april 2011
    Nelly, Laura en ik hebben zojuist met Sarah gesproken. Alles gaar goed met haar. Ze verhuist voor in ieder geval veertien dagen naar hostel Le Grand in Cordoba en doet iedereen de hartelijke Paasgroeten.