CORDOBA 2

12 mei 2011 - Córdoba, Argentinië

Hallo!

Nog een fijne moederdag gewenst! Natuurlijk ook aan Hansje en Frits vanuit het zonnige Cordoba. Jep, ik ben hier nog steeds, na 4-5 weken, eigenlijk ben ik de tel kwijt. Sinds 20 April geloof ik. Nog steeds werk ik in het hostel, waar ik inmiddels ook woon en al 4 keer van kamer ben verhuisd, omdat het volzat met gasten.

Sinds de vorige keer dat ik schreef ben ik aardig ingeburgerd, helaas nog niet geheel met de taal, merendeel mijn eigen schuld, ik moet echt meer oefenen, maar ik begrijp het nu beter. Mijn collegas helpen me hierbij en we wisselen muziek en boeken uit. Ik´probeer Charles Bokowski te lezen en luister naar bands zoals bijvoorbeeld Sumo. De zanger is overleden, maar een legende, zoals Maradonna. Hij zong vooral over het leven, protestliederen, zoals stom blondje, of iets in die geest. Wat mijn collegas leuk vinden omdat ik blond ben.. Ook heb ik laatst marching powder gelezen, dat is een boek van een Engelse man die drugs smokkelde, gepakt werd en in de San Pedro gevangenis in Bolivia gestopt werd. Hij beschrijft hoe idioot het leven daarbinnen is. Je moet je eigen cel kopen en alle andere dingen, zoals eten en drinken en over de rangen en standen en allerlei extreme situaties. Hij gaf tours aan toeristen en een van hem heeft zijn verhaal geschreven. Het boek is ook in het Engels te verkrijgen en is naar mijn mening erg interessant. Hamlet heb ik even weggelegd.

Van de omgeving heb ik inmiddels meer gezien. In mijn vrije dagen ben ik drie dagen naar Mina Clavero geweest om een kennis op te zoeken die daar bij vrienden verbleef. Ik checkte in bij een gemoedelijk hostel aan een rivier en we zijn samen met een Argentijnse chick op stap geweest. De plaatsjes Nono en San Javier hebben we aangedaan, slaperige dorpjes aan een rivier omgeven door natuur en een heerlijke boslucht. Maar het was erg koud en de laatste dag was alles dicht en het regende dus het enige wat je dan kan doen is het enige! lokale restaurantje wat open is bezoeken. Je zou verwachten dan iets heerlijks voorgeschoteld te krijgen maar ik heb zelden zulk slecht voer gegeten en de wijn.. pfff de dag daarna hadden we allemaal snijdende hoofdpijn en een resaka=kater, ja op die manier leer je spaans hahaha.  We zijn naar Muso Rocksen geweest. Nooit gedacht dat ik het in me had om langer dan een half uur vrijwillig in een museum te verblijven, maar! het is mogelijk. Alles hadden ze daar, een verzameler ten top. Hele etalages, kappersalons, boerenschuurtjes waren nagebouwd. Van klokkenverzamelwoede, tot opgezette dieren, van oude typemachines en grammafoneplaten tot kleding, koetsen, auto´s, munten, foto´s, schilderijen, motoren. Je kan het zo gek niet verzinnen of het was er, kamers vol. Een aanrader mocht je ooit in de buurt van Nono belanden. Ook ben ik in het nagebouwde duitse dorp: Villa General Belgrano geweest. Een soort Nazidorp meets efteling. Verschrikkelijk. Achteraf vertelde mijn collegas mij dat ze hard moesten lachen dat ik dáárheen wilde gaan.. Het is gesitueerd in een mooie bergachtige omgeving, uiteraard aan een rivier. Het was schitterend weer. Ik raakte aan de praat met een Engelse Jongen (van het eiland: Man, waar je schijnbaar in 2 uur omheen kan rijden) omdat we allebei naar de bus zochten. Die uiteraard van platform 1 tm 10 kon vertrekken. Samen heen en weer rennen is toch leuker dan histerisch vloekend in je eentje. Dus op zoek naar iets leuks liepen we door het plaatsje. Het woord kitsch is het eerste wat in hoofdletters in je op komt. Links en rechts zie je in een lange straat alleen maar biertentjes, cerveceria´s en eethuisjes, alias vreetschuren. Hier hebben we samen met allerlei straathonden een ranzige overprijsde typisch duitse maaltijd proberen te eten. Zelfs de hond spuugde het uit en keek ons vragend aan. Een bezoekje aan de officina de tourismo, een soort vvv, leerde ons dat er werkelijk niks te doen is, behalve een ´dansfestival´. Overal liepen meisjes zwaar in de makeup in sportkleding rond. Tot grote gelukzaligheid van mijn Engelse gezelschap. Meiden hier zijn erg slank, erg mooi en ook nog aardig. Na een aankoop van een apfelstrudel voor mijn collegas en wat bierproeven had ik het na een paar uur weer gezien en ging ik met de bus terug. Die uiteraard panne kreeg waardoor ik midden in de nacht terug kwam. Tijdens een van de trips ben ik met de bus langs een condorvallei gereden wat er erg mooi uit zag en waar ik zeker een keer heen wil gaan en langs Villa Carlos Paz. Daar ben ik in de eerste week met de auto geweest, maar alleen op een terras aan een kunstmatig meer gezeten. Alles is hier namelijk kunstmatig aangelegd, om toeristen aan te trekken-.

In de stad zelf heb ik weer wat kerken en musea bezocht waar iedereen achter me aan komt rennen om te vertellen dat alles wat ik doe niet mag, eigenlijk niets nieuws. Het Palacio Ferreyra, alias Evita is erg mooi. Van contemporary Art to Picasso, drie verdiepingen omgeven door een grote tuin. Ook ben ik naar de museum de belles artes geweest, maar er zijn nog zoveel musea en estancias die ik wil bezoeken. Estancias zijn een soort grote boerderijen, waar je voornamelijk kan paardrijden. Veelal zijn deze te vinden in een geweldig mooie omgeving.

Vanochtend heb ik heerlijk ontbeten op de 12e verdieping van een kantoorgebouw, zo geweldig, de enige tafel die buiten stond, een verassing van mijn collega. Hierna zijn we lekker door Sarmientópark gelopen, zie fotos met ringen. Ik moet er trouwens echt aan geloven, Spaans praten. Soms erg vermoeiend, na nachtenlang amper slapen en er is veel te zien en doen en soms een gekkenhuis in het hostel. Mensen die proberen ervandoor te gaan zonder te betalen, pizzakoeriers die af en aan rennen, mensen die allerlei vragen hebben die ik niet weet en moet uitzoeken, sleutels die kwijt zijn, overspoelde badkamers, je kan het zo gek niet verzinnen.

Gisteren bevond ik me ineens midden op een plein (centrale plein, San Martin) want er was een optocht, zo bleek de viering van de onafhankelijkheid. Van Israel?! Soms begrijp ik niks van dit land. Kantoren en andere officiele gebouwen die open horen te zijn, maar toch echt dicht zijn. Mensen die hier 3 maanden minimaal op een nieuw paspoort moeten wachten. Toeristen die 4 a 5 keer zoveel voor een busticket moeten betalen dan Argentijnse burgers. Meiden zijn hier allemaal belachelijk mooi en superslank, om een complex van te krijgen, maar beweren allemaal echt pasta, chocola, pizza en ander lokaal voer te eten. De Argentijnse mannen vertelden me dat dat niet waar is, dat zij zichzelf uithongeren om aan het schoonheidsideaal te voeldoen. Ik denk als ze wat langer zouden zijn ze allemaal, zonder enige twijfel, als model aan de slag zouden kunnen. Hinderlijk. Maar er is hoop. Ik ben blond en heb blauwe ogen, ja echt waar, dus ik ben, nogmaals echtwaar exotisch verklaard. Tot mijn eigen verbazing en hilariteit krijg ik voorrang en voorkeursbehandelingen in de meest vreemde momenten, waar ik uiteraard schaamteloos gebruik van maak. Hoezo er zijn 30 wachtenden voor mij?

De honden hier houden van mij en dan bedoel ik, ze volgen me overal. Niet zoals je zou verwachten voor eten, nee gewoon voor gezelschap. Het neemt echt absurde gedaantes aan, want het zijn ook dezelfde die me herkennen en regelrecht omkeren op straat of oversteken. Als ik hier met iemand over straat loop gaat het gesprek meestal als volgt. ´Hey, het lijkt wel alsof die hond ons volgt          ´ ik: Nee joh dat denk je maar´ ´Maar we zijn nu aan de andere kant van de stad´ Ik: Ja inderdaad, laten we even stoppen en kijken wat er gebeurd´ Hond stopt ook en kijkt ons vragend aan. Ik: ´ Hij volgt jou, ik zal het bewijzen, vervolgens stak ik over. En de hond ook. Ik keerde om en liep een andere straat in. De hond volgde. De straat erna kwamen er twee honden aan. De hond rende erheen. Wij opgelucht. Vervolgens waren en drie honden. En de straat erna 5! Ik lieg geen woord. Het is zo grappig, het gebeurd elke avond. Laatst ging ik wat drinken. Ik zweer het je de hond liep langs, de persoon die met mij was gaf aan dat ik geen kik mocht geven. Ik WASverboden maar zelfs te kijken of knikken. Ik keek de andere kant op, maar spiekte even. De hond keerde resoluut om, liep strak naar de tafel tussen onze benen door (formaat herdershond) en ging aan mijn kant onder de tafel liggen, met zijn poten over mijn schoenen gelegd (mijn hakken, had ze uitgedaan) toen ik naar de wc ging liep de hond mee en bleef voor de deur zitten. Ik zweer het je, ik heb maar een keer een hond eten gegeven (hier in Cordoba) en voor de rest aai ik er af en toe eentje, of zeg aaah moet je nou kijken als er een midden op de tafel ligt op een zaterdagavond midden op een drukbezocht terras. De ober stuurt de hond niet weg en de mensen hebben respect voor het feit dat die hond daar wil uitrusten dus de hond blijft en de mensen worden weggestuurd! Ze liggen overal op de meest vreemde plekken, op tafels stoelen, banken, midden op straat, zodat mensen er echt overheen moeten stappen. Ze zijn nooit bang, in tegendeel, ze rennen achter mensen aan al kwispelend en ze gedragen zich alsof jij al 15 jaar hun eigenaar bent. Zonder dat je het weet ben je dus een hondenbezitter. Op dezelfde avond, hetzelfde terras waren we weer getuige van iets grappigs. Een hond stak de straat over, nadat hij een half uur op de hoek van een straat had gezeten, kijkend naar het voorbijkomende verkeer. Af en toe rende hij wild blaffend achter een auto aan en wandelde terug naar ´zijn plek´. Toen hij het zat was rende hij naar de overkant waar een bewaker stond en eiste dat hij geaaid werd. Dat gaat als volgt: hij kijkt omhoog, oortjes strak naar voren, kop schuin, kwispelend alsof zijn leven ervanaf hangt en duwt zijngewicht onder de arm van de bewaker zodat hij hem wel moet aanraken, als het nodig is gebruiken ze grovere maatregelen zoals springen en blaffen, zodat het desbetreffende slachtoffer zich schaamt en ssht roept en dan maar de hond aait zodat hij stopt met blaffen. Histerisch toch!? Een hond heeft de halve nacht, zo hoorde ik later van mijn collega die nachtdienst had, voor de deur zitten wachten (zodat mensen er echt omheen moest klimmen met backpacks). Ik heb geen idee wat ik heb gedaan om dit te verdienen maar het voelt te gek. Ik mis het om een hond te hebben en hier ´heb´ ik er minimaal 5 hahaha.

Morgen overmorgen en zaterdag ben ik weer vrij. Het plan was om met een vriend een auto te huren, maar dat lukt waarschijnlijk niet. Zondag ben ik dan toch echt de sjaak om mezelf voorschut te gaan zetten met een poging tot tangodansen. Een van de organisatoren van een milonga, een tangobar, kwam hier met flyers. Toen ik aangaf dat ik het wel wilde proberen, maar niet zonder partner en het dus helaas niet door kon gaan werd hij heel enthousiast, Ik moest me vooral geen zorgen maken, want op zondag was er een tekort aan vrouwen. Dat klinkt goed haha.-

Ze zijn trouwens een nieuw gebouw aan het neerzetten. Naast het hostel. Dan bedoel ik dus, drie meter naast het hostel. Onder mijn raam. Werkzaamheden elke dag vanaf 07.00. Erg fijn als je bed inrolt om 4uur. Ik zit nu dus constant aan de maté met suiker, instant koffie, gatverdegatver en speed. Dat is minder spannend dan het klinkt het is een zoetere ranzigere versie van redbull. Twee redbull is ook de prijs van een fles fernet, dus ja moeilijke keuzes in het leven..

Voor de maand mei blijf ik nog hier maar misschien de maand juni en juli in een andere plek, want ik blijf waarschijnlijk in Argentinie. Het werk betaald slecht dus heb weinig poen om helemaal naar Colombia te reizen en het bevalt me prima in dit land, met deze mensen en alle bijkomstigheden.

Het pakketje wat ik zal opsturen is niets meer dan een cd en wat chocola want er is hier verder weinig om te kopen geen souvenirs ofzo.. Sorry Laura, misschien vind ik iets beters ah einde van mn trip en kan ik het meesleuren in mn backpack.. Hoop dat iedereen een toffe K.-dag heeft gehad en natuurlijk pasen en bevrijdingsdag. Het was wat dat betreft echt boring hier. Maar zoals vandaag kwamen een aantal gasten naar me toe voor een praatje en vertelden me dat ze oprichters zijn van couchsurfers, of in ieder geval organiseren ze hier ontmoetingen voor mensen die uit andere landen komen en andere mensen in hun huis ontvangen als gasten. Ik werd uitgenodigd om met hun uit eten te gaan, of ergens maté te drinken, of andere leuke dingen. Zo aardig. Ze zeiden ken je veel mensen hier. Ik gaf aan dat ik constant leuke mensen leer kennen, maar die veelal aan het werk zijn of hier studeren of toeristen zijn, dus vrij veel verloop zegmaar. Misschien vonden ze me gewoon zielig haha. In ieder geval erg leuk en ga er zeker op in.

Ik ben vast wat vergeten te vertellen maar dat komt dan wel weer een andere keer.}

Liefs vanuit het ook zo zonnioge Cordoba!

1. arie:
    12 mei 2011
    Hallo sarah even een bericht van je oma.het gaat goed met mij alleen last van hooi koorts maar dat gaat ook weer over wij hebben mooi weer en de tuin is prachtig zondag naar derrik zijn verjaardag geweest verder maak ik niet zo veel mee maar wilde toch wat van me laten horen dikke kus van je oma
  2. laura:
    15 mei 2011
    hey zussie

wat een avonturen allemaal.dat verhaal van die honden moest ik wel erg om lachen.jij hebt altijd al aantrekkingskracht op dieren gehad maar nu is het dan zelfs an zover dat er plaats voor die honden moet worden gemaakt.lachen hoor
    nou wij hadden ook een avontuur, een paar weken geleden die amy om 06.00 dat ik snel moest komen omdat er een muis in huis liep. dus ik snel naar beneden op muzienjacht.dat werd dus een groot drama en wie muis zat ons de koelkast en vond het daar wen prachtig.een poosje dachten we die ie weer naar buiten was maar nee hoor vorig weekend deed amy de gangkast open en daar rende hij opeens voor haar voeten langs.dus weer naar boven roepen maar nu was bril de klos en kon de hele gangkast uitruimen.
    ook dit hielp niet en zagen inmiddels ook de sporen van al zijn snaaipartijen. de muis is gek op chocoladecake, tuc en van ellende ook maar aardappels en liet vervolgend een keutelspoor achter.
    wij naar de welkoop om een muisvriendelijke val te halen maar amy kan sommige dingen zo handig uit drukken : stel je voor een drukke winkel en dan gaat amy naar iemand toe voor advies "ik heb een muis maar die wil niet uit de kast komen' nou al het personeel inclusief klanten lagen helemaal dubbel..en toen werd er ook nog verteld dat er chocolade in de val moest maar dat vond amy zonde,die at ze zelf wel op.zucht.
    dus kaas in de val,mis. maar donderdagnacht zat de muis in de val en bril wilde m vrij laten (01.15)
    loopt naar de slootkant,laat de deur even open en wat doet de muis die rent keihard richting de deur. slik,,,
    maar hij is afgebogen richting de buren en dat was muis nr 1.maar gelukkig hebben we de val laten staan want za zat er nog 1 in.hopelijk zijn we er nu vanaf en zijn lodewijk en fievel buitenspelen en hebben ze geen vriendjes achtergelaten.

maak je trouwens niet druk om leuke dingen voor mij te kopen.dat is absoluut niet nodig,je hebt al veel te veel leuke dingen gegeven.die maar wat leuks met je salaris :)
    na het eten stuur ik je nog even een mail ok!...
  3. Bril:
    19 mei 2011
    Ha Sarah,

Zo, ff wat van mij laten horen. Heb vannacht nog tot laat zitten wachten op je telefoontje. Gisteravond had ik gewerkt in Bunschoten en toen ik thuiskwam vertelde mamma dat je had gebeld. Bel vanavond ff, we zijn dan thuis. Wel na tienen, omdat we gauw even bij Cees en Nel gedag gaan zeggen omdat we zaterdag vertrekken.

Dit was een heel drukke week en er zijn nog twee drukke dagen voor de boeg. Moet nog veel worden afgerond. Maar dat is altijd het geval wanneer je op vakantie gaat. Dan lijkt het wel alsof de wereld vergaat wanneer je niet weet ik wat allemaal in het voren hebt gedaan. Maar goed.

Wat je vertelt over Cordoba klinkt goed. Lijkt mij wel een stad waar ik me thuis zou kunnen voelen. Onze reis trouwens levert me nog iedere dag vragen op van collega's die er of zelf hebben gezeten, of er zelf binnenkort naar toe gaan of gewoon van mensen die willen weten hoe de reis bevallen is, zonder zelf iets met Peru/Bolivia te hebben. De foto's willen ze ook allemaal zien, liefst allemaal achter elkaar. Maar daar begin ik niet aan, dan kan ik wel een vrije dag nemen, met ruim 1.100 foto's.

Vandaag en morgen nog gewoon werken en dan morgenavond mijn koffer ff inpakken. Zoals altijd doe ik dat op het allerlaatste ogenblik, hoewel deze keer ik mijn koffer al ingepakt heb voordat ik ga slapen. Is me jaren niet gebeurd, was meestal pas half uur van te voren klaar met inpakken. Dus, terwijl ik nooit iets vergat mee te nemen, zal ik deze keer dus wel iets belangrijks vergeten. Maar, in Turkije is alles te koop, geen probleem dus.

Mis je best een beetje, hoop dus dat je vanavond of morgenavond nog ff kunt bellen.

Dikke knuffel,

Bril
  4. Bril:
    21 mei 2011
    Zo, het is 06:11 uur, zaterdag 21 mei. Joepie, vakantie!!!!!!!!

Gisteravond tot laat in de avond gewerkt om dingen netjes achter te laten. Vanaf nu interesseert het mij 14 dagen niet, ze zoeken het maar uit, ik ben weg.

We worden om 08:00 uur opgehaald door Arie. Hij brengt ons naar Eindhoven. We vliegen om 11:50, dus tijd zat.

Vanavond, of morgenochtend vroeg direct naar de hamam. Kan me daar nu al op verheugen. Heerlijk, vooral de massage. Zou ik eigenlijk iedere dag wel willen ondergaan.

We voegen ons vanavond bij een groepje mensen dat we al enkele jaren kennen. We komen als het ware gewooon thuis. Zo voelt het echt.

Ik heb erzin in. Heb sinds ik terugkwam uit Peru/Bolivia berehard gewerkt, zeker de laatste twee weken. Maar dat is altijd zo, wanneer ik op vakantie ga is het voor ik kan gaan een gekkenhuis om alles netjes achter te laten en daarna een gekkenhuis vanwege alles dat "op mij wacht". Wat dat betreft kun je beter loketmedewerker bij de PTT zijn. Wanneer je het loket dichttrekt is je werk klaar. Maar, ik moet niet zeuren, want ik heb de leukste baan.

Kus,

Bril
  5. laura en hakan:
    21 mei 2011
    ha pie,

even nog een berichtje van je zus.
    alles staat hier op z'n kop en we zijn er klaar voor ons weg te gaan.iedereen ziet eruit als een oorwurm,haha.amy liep vannacht om 04.00 door het huis en om 05.30 ging aan 3 voor de douche aan.ha fijn.zoals bril al schreef gaan we om 08.00 vertrekken richting eindhoven.ben benieuwd hoe de reis zal gaan.laat van me horen zodra het lukt ok.
    pas goed opjezelf en ik stuur je ook nog even een mail.

dikke kus xl
  6. frits en Hanasje:
    26 mei 2011
    Ha lieve Saar,
    Wij genoeten van je verhalen.
    Leuk die aantrekkingskracht op honden. Verschillende vrienden hebben ze meegesmokkeld naar Holland. Sommigen waren puppies.
    In navolging van je ouders hebben wij ook muizen; niet één maar wel 4 per dag.Dan hoor je een hevig geklepper.
    Probeer ik naar het hoge bomenbos, 350 mtr van ons huis,te lopen, met diervriendelijke val in mijn hand,
    wordt ik gevolgd door een belangstellende Hummel.
    Wij laten ze er nu maar in de schtertuin uit. Ze zijn
    wel erg mooi, met die grote oren, glanzende ogen en soepele lijfjes.
    We gaan wel kijken , waar ze vandaan komen; van buiten vermoedelijk of rond een buis tussen de vloeren.
    Lekker gespeeld afgelopen weekend; één privé partij in Bussum en in't Wapen van Kennemerland in Haarlem. Vrij toegankelijk. Veel mensen, er werd aldoor gedanst; lekker gespeeld.
    Gisteren hard in de tuin gewerkt. Vandaag snert weer.
    Lieverd geniet lekker!!!
    Een hele dikke knuffel,
    Frits en Hansje.
  7. arie:
    27 mei 2011
    hallo sarah even een bericht van oma ik ben heel blij dat het goed gaat met mama.en hoe is het met jou kom je nog niet naar huis weet je al dat derrik en martine een baby krijgen leuk he met mij gaat het goed.dikke kus van je oma
  8. Pim:
    Ha Saar!!

De dingen die je doet kunnen de meeste mensen alleen van dromen denk ik! Klinkt erg gaaf. Met mij gaat het goed! Druk want... ik ga verhuizen! Ga samenwonen met denise midden in de stad (vlak bij hofplein). En ik ben zo goed als afgestudeerd, nu nog een baan.

Heel veel plezier nog! En hopelijk tot snel!

Kus, Pim
  9. laura en hakan:
    ha pie.

poging twee,heb net een lang stukje naar je geschreven en floep opeens was het weg.dus daar gaan weer
    we hebben het hier prima naar ons zin.de tijd vliegt voorbij.lekker weer en we doen veel dingen met vrienden uit duitsland en vrienden hier.zijn wezen picknicken en gaan morgen shoppen in antalya.met amy gaat het gelukkig ook weer beter!
    hoe bevalt het je daar? ben je nog aan het werken?

dikke kus en de groeten van hakan
  10. Anne:
    Lieve Saar!
    Wat een avonturen weer! Het lijkt mij bijzonder om in het hostel te werken en zoveel verschillende mensen te ontmoeten. Op dit moment wel even jammer van de werkzaamheden. Wat een prachtig hondenverhaal haha, ik zag het al helemaal in beelden voor me. Leuk dat je mate drinkt! En couchesurfers, ben benieuwd welke mensen, plekken en avonturen er weer op je pad komen.
    Met mij gaat het goed! De laatste tijd weer wat gesurft en net lekker uit eten geweest met familie uit Australië! Donderdag naar bandjes gaan kijken van mensen uit de klas. Verder gaat stage top, ik heb het super naar mijn zin en leer ontzettend veel. En jaja nog een aantal weken en dan is het vakantie. Er zijn mooie vooruitzichten!
    Geniet er van en ik ga zo je foto's bekijken!! XXXXXX Anne
  11. Anne:
    29 mei 2011
    Saaaar! Ik heb net je foto's bekeken en wat indrukwekkend en een prachtige foto's!!! Ik lig al te dromen op mijn surfplankje om in die zee te liggen ;) Respect voor jouw ik zag je net staan!!! Hoe vond je het surfen? En die lieve honden, prachtige natuur, vele kleuren, de kunstwerken, een haha die koe op het strand!! Volgens mij wil ik ook een keer naar al die mooie en vele plekken die je allemaal al hebt mogen zien! Ben trots op je en dat je al die uitdagingen aan gaat, nogmaals geniet ervan!
    Denk aan je en hoop snel weer foto's en avonturen te lezen of zien!! XX
  12. saar:
    29 mei 2011
    WAT! IK WORD TANTE??? sorry gefeliciteerd Derrike en Mart!!!! Wat een verhaal. Pem gaat samenwonen en is bijna klaar met studie. Wat een goed nieuws allemaal! Anne top dat je stage goed gaat en je lekker kan surfen. Deze plekken doen me idd het meeste aan jou denken want je zou dit zo gaaf vinden! Wish you were here dacht ik elke keer. Ook voor anderen maar dit is precies de plek voor jou. Leer wat Portugees en ga naar Brazilie! Moet gaan, mijn nachtdienst is begonnen. xxs
  13. Lily:
    Hoi Sarah,

Net weer even je verhalen gelezen en je foto's bekeken. Ziet er mooi uit allemaal. Staat nog steeds op ons lijstje om te bezoeken, maar dan een paar weken. Jij houdt het maar lang vol hoor !
    Leuk he dat we opa en oma worden ! Derrik en Martine kwamen bij ons eten en hadden een cadeautje voor onze verbouwde woonkamer zeiden ze. We moesten het gelijktijdig uitpakken. Het was een babyhemdje met I love oma en I love opa erop. Het kwartje moest eerst even vallen ! Niet verwacht, maar wel heeeel erg leuk!!! De verbouwing is inmiddels ook klaar, toch een paar maanden in de troep gezeten, maar het resultaat is wel mooi geworden. groeten vanuit Benschop, en geniet er maar van (maar dat doe je toch wel) liefs Jan en Lily
  14. saar:
    30 mei 2011
    Hallo allemaal! Gefeliciteerd met het aanstaande grootvader-moederschap en overgrootmoederschap.
    Wat gaaf zeg! Fijn dat de vebouwing goed heeft uitgepakt, ben benieuwd hoe dat geworden is, maar dat zal ik vast gauw zien als ik terug ben! Liefs van sarah
  15. laura:
    6 juni 2011
    hey pie

even een berichtje om je te laten weten dat we weer veilig thuis zijn.pa en ma zijn zaterdag ochtend weer thuis gekomen en ik vanmiddag om 14.00.
    alles goed daar?

stuur je morgen even een mailtje maar ga nu zo lekker slapen
  16. frits en Hanasje:
    6 juni 2011
    Ha die Saar,
    Alles nog goed?
    Superweer hier vorige week.
    Zaterdag tot 11 uur in Dirksland bij zusje Frits in de tuin gezeten.
    Gisteren gespeeld in grote vrachtauto op verjaardag van
    onze tuinman Mario, die 50 werd, Helemaal te gek.
    's Nachts en 's ochtends bleef het regenen, maar bij het inladen en opstellen werd het schitterend weer.
    Prima schnabbel. Dansende mensen, lekkere stemming.
    Wij mailen gauw.
    Hele dikke knuffel.
  17. laura:
    10 juni 2011
    ha zussie,

gaat alles wel goed daar?
    heb namelijk al een tijdje niks meer van je gehoord?

mijn eerste werkweek zit er gelukkig al bijna weer op.bah niks aan om weer terug te zijn en kan niet wachten om weer die kant op te gaan. maar ja dat duurt nog even,eerst werken en geld verdienen voor de volgende vakantie in september.maar als het goed is komt hakan rond mijn verjaardag deze kant op.
    zal je van het weekend wat foto's doormailen.

wat een gedoe met de aswolk boven argentinie, maar goed dat je nu nog niet vliegt want er gaat helemaal niks. op het journaal zagen ze talloze gestrande mensen...poeh zeg dan zit je daar en je kunt geen kant meer op.
    maar tegen die tijd dat jij hierheen komt zal die wolk wel weer weg zijn en dan heb je al dat gedoe niet.
    ik ga weer even naar beneden,zit namelijk op m'n werk en heb even pauze. de foto's komen je kant op.