BYE BYE HOLLAND

24 december 2010 - Utrecht, Nederland

Lieve vrienden, familie en kennissen,

28 december 2010 om 10.00 vertrekt mijn vliegtuig vanaf Schiphol via Houston (overstap van 8uur) naar Buenos Aires. Daar ga ik oud en nieuw vieren en daarna zien we wel verder. Een hoop mooie plekken die ik wil bezoeken, mensen die ik ga opzoeken maar weinig dingen staan nog vast.

Graag hou ik met jullie contact via deze weblog! Ook zal ik vast en zeker wel op skype te vinden zijn, als jullie zin hebben om live te kletsen.. Moet nog even mijn skype-naam opzoeken.

Voor nu wens ik iedereen hele fijne feestdagen toe!!!!

Uiteraard zal ik echt aan jullie denken als jullie in de sneeuw zitten en ik op het strand lig :)

Heel veel liefs,

Sarah

1. brad pitt:
    24 december 2010
    ey saar
    Eindelijk kun je weer naar de door jouw zo geliefde zuid America!

Geniet ervan.krijg een pittig kleurtje en party er lekker op los! maar doe niets wat ik ook niet zou doen!

Will miss yah :(
    Xxx
    Dennis
  2. Anne:
    25 december 2010
    Hola Saar!

Wat zijn de maanden snel gegaan en nu ga je toch echt bijna..
    Ben heel benieuwd naar alle avonturen die je gaat meemaken.
    Onthoud de woorden die je op mijn muur geschreven hebt.
    Geniet en vergroot je horizon met vele perspectieven!

Liefs xxx Anne
  3. Bril:
    Ha Sarah,

Zo, 28 december 2010, om 10.51 uur begon je avontuur echt. Had nog wel ff wat voeten in aarde. Papieren bijvoorbeeld bleken niet in orde. Zelfs toen je alsnog dacht het geregeld te hebben. Gisteravond toch nog ESTA-formulier met succes ingevuld (=goedkeuringsdocument dat je absoluut nodig hebt om het vliegtuig in te mogen). Vanmorgen op Schiphol leek het alsnog fout te gaan. "Heeft u een visum voor Amerika?" "Uh, nee, moet dan dan?". "Ja, u mag nu niet met dit vliegtuig mee, moment, ik ga overleggen met Continental Airways". "Nee, u moet echt een visum hebben".
    "Maar ik heb wel ticket naar Brazilië". "Moment, weer even vragen". "U mag mee, u mag Amerika in, nu er zekerheid is dat u niet langer dan 90 dagen in Amerika zult verblijven". Pffffffffffff.

Ik mis je nu al, maar gun je ook je avontuur. Heb alle vertrouwen in je! Zal via deze site met je meeleven en zie je half maart.

Hou van je.

Kus,

4. Maarten:
    Hey Sarah!!!!

Je bent nu echt weg:(
    heel erg veel plezier geniet en ik blijf je via deze site zeker weten in de gaten houden.
    Ik verwacht natuurlijk erg veel mooie en leuke foto's!!
    kus Maarten
  5. Pim:
    Heey Saar!!

Gister je helaas niet meer te pakken gekregen. Ik weet ook niet of je mn voicemail gehoord hebt. Maar nogmaals via deze weg. Gelukkig is alles nog goed gekomen vanochtend! Heel erg veel plezier in Amerika!! Ik zal ook aan jou denken als je op het strand ligt terwijl wij staan te verkleumen van de kou.. ;)

Kus!
  6. daniel:
    28 december 2010
    hey! fijne vlucht alvast een gelukkig nieuw jaar! maar dat zal wel lukken ik ga je verhalen lezen en ben benieuwd hoe je het gaat hebben! doe voorzichtig maar maak er een mooie tijd van! dikke kus
  7. laura en hakan:
    29 december 2010
    Ha Pie

Nou dat was wel even schrikken op Schiphol. Even dachten we dat je avontuur toch niet mocht gaan beginnen maar gelukkig is alles goedgekomen. Je lijkt altijd wel een kat met negen levens.Doet zich er een probleem voor dan komt het altijd ook wel weer in orde.Tjee wel een hele reis hoor,eerst 11 uur in het vliegtuig naar Houston, daar een hele tijd wachten en dan weer door naar Buenos Aires. Laat wel even van je horen zodat we weten dat je goed bent aangekomen!!! Stuur ons maar foto's en ik weet zeker dat je extra zult genieten van het mooie weer daar. Je had eigelijk die bontmuts wel mee moeten nemen en die dan opdoen op het strand en een foto maken voor iedereen thuis haha. Echt iets voor jou.

Nou we missen je. Doe voorzichtig en laat van je horen ok! Dikke kus van ons
  8. frits en Hanasje:
    29 december 2010
    Ha lieve Saar. Fijn, dat je aangekomen bent.Geniet lekker. He is je zo gegund! Geel veel liefs van ons. F. en H.
  9. frits en Hanasje:
    30 december 2010
    Hoe is het nu? Hier vriest het. Schnabbel A'dam morgen gaat niet door; dubbele boeking. Niet erg; 1 en 2 jan spelen we ook. Hummel is erg bang voor vuurwerk geworden. Was altijd redelijk stoïcijns. zielig.Een heel goed oud en nieuw. We missen je nu al. Knuffel,
    Frits en Hansje.
  10. saar:
    31 december 2010
    Hola! alles is goed hier, even een kort bericht want heb geen moment rust hier :)

Ben blij dat ik hier (uiteindelijk) ben gekomen.
    Omdat ik hier mensen heb leren kennen waar ik nu al een geweldige tijd mee heb is er amper een moment gekomen waarop ik even langdradig kan internetten.

Vanuit mijn houten stoeltje wens ik jullie allemaal een fantastisch oud en nieuw toe. Bedankt voor alle lieve reacties alvast!
    Jammer dat de sneeuw zoveel roet in het eten gooit. Hopelijk gaat dat snel voorbij.

Tot gauw, liefs sarah
  11. Bril:
    Ha meissie,

Fijn weer ff wat van je te lezen. Was héééél blij met je telefoontje woensdagmiddag. En wat heerlijk dat je nu al mensen hebt leren kennen waarmee je een geweldige tijd hebt.

Moest je de groeten doen van zoveel mensen dat ik er niet eens aan begin namen te noemen. Ze zullen ook zelf gaan reageren.

Ben voor dit jaar uitgewerkt. Vandaag nog wat verplichtingen afwerken en dan gezellig de jaarwisseling vieren met in ieder geval mamma, Laura en Hakan. Wie er vanavond komt aanwaaien zien we wel.

Dikke kus

12. laura en hakan:
    Merhaba!!!!

Hey pie,

Goed om te lezen dat je het naar je zin hebt en ook al contact hebt met andere mensen daar om je heen.
    Dat lijkt me toch een stuk gezelliger.

Wij hebben niks spannends meegemaakt. Vanmorgen veel appelflappen,sauzijzenbroodjes en cake gemaakt.
    hakan wilde vuurwerk kopen maar wist toch ook eigenlijk niet zo goed hoe dit moest dus het leek me beter om niks te komen. Het is ook zo slorig als je het nieuwe jaar met 9 vingers ingaat....

We wensen je heel veel plezier daar. Hoop dat je morgen niet al te heel hoofdpijn zult hebben hahah.

xl
  13. jaap en dineke:
    1 januari 2011
    Hoi Saar,
    Gelukkig ben je goed aangekomen.
    We willen je even een heel gelukkig, gezond en voorspoedig 2011 toewensen.
    Geniet van je verblijf en kij vooral goed uit,
    We lezen je belevenissen wel.
    Groetjes,

Dikke kus van Jaap en Dineke
  14. Bril:
    1 januari 2011
    Lieve Pie,

We zijn heel benieuwd hoe jouw Oud en Nieuw is verlopen. Wij waren met Cees en Nel, Jessica en Antoon. Zij hadden Faiko, hun jonge hondje, meegenomen. Je moest hem wel in de gaten houden, want hij was constant ondeugende dingen aan het uithalen. We zijn wel een beetje jaloers, jij lekker in de zon en wij in de dikke mist. Maar ja, verschil moet er zijn. Nee hoor, grapje. Geniet maar ff lekker, zonder Amy. Maar ik mis je wel.

Ik hoop dat je heel leuke dingen gaat zien. En leuke mensen gaat ontmoeten. Misschien zit er wel een lekker ding bij. Pas goed op jezelf.

Hou van je,

Kus,

Amy
  15. Bril:
    Ha Sarah,

Wat een verschil. Het is hier nu 07:24 uur. Een nieuw jaar van werken wacht op me. Het is nog pikkedonker. En koud. Wanneer ik op de temperatuurmeter van Buenos Aires kijk zie ik dat het al, of beter gezegd nog, 25 graden is. Ik weer wel wat ik liever heb. Moet zeggen dat ik vandaag ff nog geen zin heb. Komt vanzelf straks wel.

Ik heb je nog geen gezond en voorspoedig 2011 gewenst. Bij dezen dan. Hoop dat je reis je brengt wat je er van gedacht hebt. Het begin is in ieder geval goed, wanneer ik zo je berichten en je emails lees.

Vandaag hebben we bij ons het traditionele Nieuwjaarsfeest. Is altijd leuk, in die zin dat je mensen ontmoet die je bijvoorbeeld al lange tijd niet hebt gezien.

Heb vandaag ook mijn jaarlijkse beoordeling. Na 41 jaar werken voor de gemeente Utrecht zal het me eigenlijk worst wezen. Ik weet hoe Aleid er over denkt. Dat is voor mij de graadmeter.

Ik ga stoppen, kom anders te laat. wil het jaar toch op tijd gaan beginnen. Wat voor leuke dingen ga jij doen? Wanneer zien we je eerste foto's?

Kus

16. Bianca:
    Hola chica, cómo estas?
    Kreeg van Gina je mailtje doorgestuurd, dus heb je reisblog gelijk in mn favo's gezet. Heel veel plezier, geniet van je avontuur en ik zal je verhalen volgen!
    x Bianc (nu bij Woonbron Ontwikkelbedrijf ipv Kristal)
  17. jaap en dineke:
    Hoi Saar,

De bseste wensen vcor 2011. Fijn dat je goed bent aangekomen, We wensen je er een hele fijne tojd en hopen je te zijner tijd
    weer in goede gezondheid terug te zien.
    Pas goed op jezelf.
    Liefs Jaap en Dineke
  18. Bril:
    4 januari 2011
    Ha Sarah,

Hoorde dat je gisteravond hebt gebeld. Ik was er helaas niet. Was op het Nieuwjaarfeest van de gemeente Utrecht. Er was een mooi programma. Veel muziek, heel indrukwekkend een aantal harpen, die als solo-instrument werden bespeeld. Een Belg met een metalen hoelahoep die daar fantastisch acrobatische dingen mee deed. En de toespraak van Aleid. Was erg sterk dit keer. Mooi moment toen hij aangaf waar hij zelf niet tevreden over was. Je kon een spelt horen vallen. Ik moet niet vergeten hem daarmee te complimenteren. Er zullen wel weer van die azijnzeikers zijn die van alles en nog wat hebben aan te merken, maar die kunnen het heen en weer krijgen. Laat hen eerst zelf maar eens gaan presteren.

Vanmiddag en de komende middagen ga ik met Hakan de toerist uithangen. Waar we heengaan zien we nog wel. Brengt mij bij de vraag wat jouw volgende reisdoel is. Is lees het wel.

Dikke kus

19. laura en hakan:
    4 januari 2011
    Ha Pie,

Mijn eerste werkdag in 2011
    Er zijn maar 6 kinderen en we waren met z'n vieren!
    Pfff zit nu op kantoor de planning en wachtlijst etc bij te werken.
    Zat net aan jou te denken,al je avonturen en nieuwe vrienden.
    lekker doen waar je zin in hebt en niks moeten.geen wekker hoeven zetten. alleen als je leuke dingen gaat doen of anders te laat komt of je vlucht of bus mist.

heerlijk hoor!
    geniet maar lekker en doe voorzichtig
    xl
  20. frits en Hanasje:
    5 januari 2011
    Ha lieve Saar, Ben je nog lekker leuke dingen aan 't doen? Gisteren in Amstelveen gespeeld in verzorgingshuis; trio met clarinet, accordion en gitaar; Frits deed ook wel mee als 2de blazer. 't Swingde lekker. Prima publiek.
    Op dit moment woedt mog een grote brand in Moerdijk. Een chemisch bedrijf op het industrieterrein is in de
    hens gegaan. Afschuwelijk! Vanaf 14.30 uur en nog brandt
    het. Eerste gedachte was: Fijn, dat Saar daar weg is.

Veel plezier en heel veel liefs van ons,
    Frits en Hansje.